آموزش برنامه نویسی اندروید (Android)
آموزش برنامه نویسی اندروید (Android)

آموزش برنامه نویسی اندروید (Android)

Learn Android Programming

انگولار جی اس (AngularJS) چیست ؟



انگولار فریمورک قدرتمندیست که بر پایه‌ی MVC ایجاد شده و از آن جهت تولید نرم‌افزارهای مدرن در سطح وب، موبایل و دسکتاپ، استفاده می‌کنند.در سال ۲۰۰۹ برای اولین بار انگولار ۱ تحت عنوان AngularJs  توسط میسکو هوری و آدام آبرونز ارائه شد و  در حال حاضر این فریم‌ورک توسط گوگل توسعه داده می‌شود .  

 ایده‌ی اصلی AngularJS ، اضافه کردن امکاناتی به HTML است تا آن را از یک زبان نشان‌گذاری ساده خارج کند و ابزارهای لازم برای تولید یک نرم‌افزار داده محور را به ساده‌ترین شکل ممکن فراهم نماید.
AngularJs یک فریم ورک برای ایجاد صفحات تک صفحه ای وب یا  Single Page Apps ) SPA ) می باشد ، به این معنی می باشد که مرورگر صرف نظر از اندازه‌ی صفحه‌ی شما ، آنرا را بارگذاری کند.
AngularJS یک چارچوب کاملا کلاینت (front-end) است. قالب AngularJS براساس یک اتصال داده دو طرفه UI است. اتصال به داده ها یک روش خودکار برای به روز رسانی مشاهده است هر زمان که مدل تغییر می کند، و همچنین به روز رسانی مدل هر زمان که مشاهده تغییر می کند.
مزایای انگولار:
a . تسریع در پیاده‌سازی پروژه های برنامه‌نویسی
b . صرفه جویی در منابع سرور است یعنی وقتی از انگولار استفاده میکنید سرور می تواند به افراد بیشتری (منظور بازدید کننده از سایت) پاسخگو باشد. 
c . انگولار جی اس موجب کاهش مقدار کدنویسی (و در نتیجه افزایش سرعت تولید برنامه‌ها) شده است.

میسکو هوری : اگر میخواهید با میسکو هوری در ارتباط باشید میتوانید از طریق سایت گیت هاب یا لینکدین با او در اتباط باشید.


 آدام آبرونز : اگر میخواهید با آدام آبرونز در ارتباط باشید میتوانید از طریق سایت گیت هاب یا لینکدین با او در اتباط باشید. 

انگولار ۲ به عنوان یک بازنویسی مجدد از انگولار ۱ ایجاد شد این نسخه از فریم‌ورک قدرتمند انگولار در سال ۲۰۱۶ و پس از ۶ سال تلاش مداوم مجموعه‌ی گوگل تولید و ارائه شد. این نسخه بسیار متفاوت تر از نسخه ۱ بود و هیچگونه شباهت ساختاری با آن نداشت، هوش بالاتر و ارائه‌ی تکنیک‌های منحصر بفرد، این فریم‌ورک را در بالاترین رده‌ی جهانی نگه‌ داشت. همچنین پس از این تغییرات عظیم نام اصلی نیز از AngularJs به Angular 2 تغییر پیدا کرد.

در حال حاضر که این مقاله تهیه میشد ، آخرین  ورژن 5.2.2 این فریم ورک قابل دسترس می باشد.

همان طور که گفته شد، AngularJS امکانات بسیار زیادی دارد که می‌تواند توسعه‌ی ابزارهای تحت وب را آسان و سریع‌تر کند. در این نوشته تنها به آشنایی سریع با این کتابخانه پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از پیوندهای زیر استفاده کنید:




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد