آموزش برنامه نویسی اندروید (Android)
آموزش برنامه نویسی اندروید (Android)

آموزش برنامه نویسی اندروید (Android)

Learn Android Programming

صفحات موبایلی پرشتاب ( AMP ) چیست ؟


AMP خلاصه عبارت Accelerated Mobile Page به معنای سرعت بخش به صفحات موبایل است.
 AMP یک فریم ورک متن باز است که موجب بهینه سازی کد های HTML می شود. کد های AMP سرعت لود بسیار بالایی دارند و باعث بار گذاری سریع صفحات وب می شوند و خواندن صفحات وب را برای کاربران تسهیل می بخشند.  
 AMP که فاکتور مهم سئو به حساب می‌آید یک استاندارد برای پیاده سازی صفحات مناسب برای کاربران موبایل و تبلت است.
این پروژه با مشارکت شرکت‌های بزرگی نظیر شرکت‌های زیر در حال پیاده سازی است : WordPress , Pinterest , APPLE , LinkedIn
از آن جایی که پیاده سازی چنین استانداردی به همکاری بین گوگل و شرکت‌های زیادی نیاز دارد با شروع همکاری گوگل و این شرکت‌ها فناوری AMP متولد شد و در سال 2017 هیچ سایت مهمی را بدون AMP نخواهید یافت.
خیلی جالبه که این فناوری بسیار سریع توسط بزرگترین سایت‌های خبری و فناوری مورد بهره برداری قرار گرفت و بزرگترین سایت‌های دنیا از قبیل BBC و CNN و Washington Post استفاده از آن را شروع کردند.
به طور قطع گوگل هدف های والایی را از ایجاد فریم ورک AMP دنبال می کند و ممکن است این فریم ورک با وجود نداشتن دیزاین پیچیده و بهره گیری از طراحی ساده جایگزین تکنیک های طراحی رسپانسیو و نسخه موبایل سایت شود.
شما به عنوان یک برنامه نویس فقط تگ های خاصی از HTML را می توانید استفاده کنید و مجاز به استفاده از همه تگ ها نیستید. همچنین شما فقط می توانید کد های ساده CSS و آن هایی که دارای کاربرد بسیار هستند را استفاده کنید. استفاده از کد های جاوا اسکریپ نیز در همه جا مجاز نمی باشد. در واقع AMP استایل خاصی را برای کد های شما در نظر می گیرند و کد های CSS شما را نادیده می گیرد و آن کد هایی که حجم صفحات شما را افزایش می دهد را به عنوان عامل غیر مجاز در نظر می گیرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد