آموزش برنامه نویسی اندروید (Android)
آموزش برنامه نویسی اندروید (Android)

آموزش برنامه نویسی اندروید (Android)

Learn Android Programming

فریم ورک (Framework) چیست؟


فریم ورک چیست؟| What is Framework

فریم ورک (Framework) یا «چارچوب» به هر کتابخانه ای گفته می شود که از قبل نوشته شده باشد. اما فریم ورک چیزی بیش از یک کتابخانه است .
به عنوان مثال یک شرکت سازنده خودرو در نظر بگیرید. آیا این شرکت ها هر بار برای ساختن خودرو جدید تمام نقشه ها را از از اول طراحی می کنند ؟ مطمئنا جواب منفی هست. فریم ورک ها در برنامه نویسی چنین معنی دارند.
 فریم ورک  قابلیتی است که معمولا با کمک گرفتن از مجموعه ای از دستورالعمل ها ، کتابخانه ها ، کلاس ها و در کل امکانات فراهم شده از جانب یک نرم افزار یا یک زبان برنامه نویسی ، ساختاری جدید ایجاد می کند تا به کارگیری آن نرم افزار یا زبان برنامه نویسی در راستای اهداف ایجاد فریم ورک ، ساده تر و نتیجه با سهولت بیشتری محقق گردد، به عبارتی هدف از ایجاد فریم ورک ها معمولا فراهم نمودن ساز و کاری است که بتوان از امکانات یک نرم افزار یا زبان برنامه نویسی به نحو سریع تر و در برخی موارد کاملتر و حرفه ای تر استفاده کرد. 
 فریم ورک ها در مقایسه با کتابخانه های نرم افزای ، به لحاظ مفهومی از وسعت بیشتری برخوردارند . فریم ورک (Framework) به یک محیط و یا چهارچوب کاری در زبان های برنامه نویسی مختلف اطلاق می شود که برنامه نویسان را ملزم به رعایت یک سری اصول کلی می نمایند ، در فریم ورک ها توابع مفید مانند متد ها و حتی کلاس ها یی از پیش نوشته شده اند و کار را برای برنامه نویسان ساده کرده اند و به آنان این امکان را می دهند که با نوشتن کد کمتر ، امنیت و بهره وری بالاتری از نتیجه کار خود ببینند. و در صورت لزوم کلاس های از پیش تعریف شده را تغییر یا مطلبی به آن اضافه کنند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد