آموزش برنامه نویسی اندروید (Android)
آموزش برنامه نویسی اندروید (Android)

آموزش برنامه نویسی اندروید (Android)

Learn Android Programming

API چیست؟


API  مخفف واژگان Application Programming Interface به معنی «رابط های برنامه نویسی اپلیکیشن» می باشد.
به زبان ساده، API ها رابط‌هایی نرم‌افزاری هستند که ارتباط بین نرم‌افزارهای مختلف را پیاده‌سازی می‌کنند.  

چرا به API نیاز داریم؟

تصور کنید Notepad نمی توانست که نوشته ها از MS Word یا Google Chrome یا Firefox کپی و پیست (Copy & Paste) کند . تصور کنید باید برای هر نوع نیاز در هر زمانی تمامی متن را در نرم افزار دیگر تایپ می کردید . این فقط یک از مثال های مربوط به ارتباط بین نرم افزارها است و باید بدانیم که تمامی ارتباط ها از طریق API امکان پذیر است .

شما نمی توانید یک API را به راحتی اینکه این کار را در Notepad انجام می دهید ، اجرا کنید . به این دلیل که عموما API ها برای کاربرانی مثل شما و من مخفی هستند.  API ها قسمت هایی از کدهای نوشته شده به وسیله برنامه نویسان هستند تا به دیگر برنامه ها اجازه دهند به برنامه مورد نظر وصل شود و با آن تعامل داشته باشد.


مزایای ای پی آی برای برنامه نویسان  :

ای پی آی به راحتی این امکان را در اختیار یک برنامه نویس می‌دهد تا به‌ برخی یا تمامی قابلیت‌های یک نرم‌افزار دیگر دسترسی پیدا کند . به طور مثال ، فرض کنیم نرم‌افزاری تحت عنوان الف وجود دارد که شرکت توسعه‌دهنده اش ، این امکان را برای سایر توسعه دهندگان فراهم آورده تا از API آن استفاده کنند . نرم افزاری را هم که توسعه می‌دهیم نرم‌افزار ب نام دارد. حال نرم‌افزار الف در چارچوب خاصی به نرم‌افزار ب اجازه می‌دهد تا از اطلاعات آن استفاده کند .


مقالات مشابه : Web API چیست؟


منبع 1

منبع 2 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد