آموزش برنامه نویسی اندروید (Android)
آموزش برنامه نویسی اندروید (Android)

آموزش برنامه نویسی اندروید (Android)

Learn Android Programming

نرم‌افزار Hybrid در برنامه نویسی موبایل چیست ؟

نرم‌افزارهای Hybrid مانند نرم‌افزارهای Web هستند (وب سایت یا وب اپلیکیشن) که باید در مرورگر مشاهده شوند اما تفاوتی که با Web App دارد این است که نیازی نیست کاربر در مرورگر گوشی، برنامه را ببیند بلکه توسط WebView در اندروید و یا UIWebView در iOS (مرورگر native) محتوای نرم‌افزار به کاربر، در قالب یک نرم‌افزار Native نمایش داده خواهد شد.  

 

  نرم‌افزارهای Hybrid توسط HTML و CSS و JavaScript توسعه داده می‌شوند و سپس توسط نرم‌افزارهای مانند Cordova به نرم‌افزار Native تبدیل می‌شوند.

البته همانطوری که پیش‌تر گفته شد، تبدیل آنها به نرم‌افزار Native بدین معنا نیست که کدهای ما Compile شوند بلکه بر اساس پلتفرم مورد نظر، Cordova یک اپلیکیشن Native  تولید می‌کند و در آن یک web view قرار می‌دهد و کدهای ما را درون آن اجرا می‌کند.

این روش توسعه نرم‌افزار نسبت به نرم‌افزارهای Native سریعتر و راحت‌تر است. امکان رفع مشکلات و یا به روزرسانی نرم‌افزار بسیار راحت خواهد بود و هر زمان که بخواهید می‌توانید برای هر بستری که لازم باشد نرم‌افزار خود را منتشر کنید.

Cordova به شما این امکان را می‌دهد که بدون حتی اضافه کردن یک خط کد به برنامه خود، آنرا برای پلتفرم‌های مختلف منتشر کنید! علاوه بر این تقریبا شما به تمامی امکانات سخت‌افزاری دستگاه (که در نرم‌افزارهای Native می‌توانستید کار کنید) دسترسی دارید و حتی کلی Plugin از قبل توسعه داده شده وجود دارد که می‌توانید بسیار راحت‌تر برنامه خود را توسعه دهید. تنها ایرادی که به نرم‌افزارهای Hybrid وارده اینه که بازدهی نرم‌افزارهایی که بدین شکل توسعه داده می‌شوند به اندازه نرم‌افزارهای Native نیستند و دلیلش هم اینه که کدهای شما توسط مرورگر قرار است پردازش و نمایش داده شود.


مزایا

نوشتن کد یکبار و استفاده از آن در بسترهای متفاوت

دسترسی به تمامی امکاناتی که سیستم‌عامل به برنامه نویس می‌دهد

دارای Pluginهای متعدد


معایب

بازدهی پایین نسبت به نرم‌افزار Native


--------------------------------------------------------

بطور کل نرم‌افزارهای موبایل به سه دسته تقسیم می‌شوند: 
2 - Web App
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد